för fint väder för datorn

det märker man när man sitter vid datorn, knappt inga online, ingen laddar upp bilder på bilddagboken och besökarna på bloggen minskar. internet får svälta några dagar nu när det är så fint väder. men snart vänder det väl, och då kommer allt gå upp igen.

nåja, som sagt.. så har inte jag heller suttit så mycket framför datorn. mest vart ute och så, solat & fått lite färg. färg är precis vad jag fått idag! låg och solade lite på altanen men märkte på en gång att det inte var nått för mig när det nästan började pärla sig med svett på ryggen. så jag bad pappa pumpa upp en luft madrass så jag kunde slänga mig ner i poolen jag med, utan att bli allt för blöt.
och där låg jag ett par timmar på rygg, sen så begärde min kissblåsa en toalett så jag fick springa upp. och som man alltid gör så lyfter man lite lätt på bekinin och ser efter om man fått lite färg, det gör ju alla? och där var den.. SOLBRÄNNAN! yes, brukar faktiskt inte ofta få färg men nu är den här.

hoppade in i duschen vid 4/5 kanske, och beslöt mig för att för en gång skull glra i ordning på håret. vid halv åtta stog jag där, fixad och klar. löshår ner till naveln, blond som blondinbella och tittade in i spegeln och suckade. såhär set ju alla 14 åringar ut i dagens läge?

så jag slet av mig löshåret och borstade ut den väldiga topperingen. bara plattat och min egen längd, därhar vi det. jennifer ness, jag orkar inte med att stå och fixa mig sätta i löshår och platta och se ut som någon jag inte är? visst okej, om man kasnke har löshår och hela skiten om man ska vara fin på någesätt. men dagens människor andvänder ju löshår som om det skulle vara deo? konstant varje dag. men okej, dom gör som dom vill. jag bryr mig inte. fick bara insé att mitt jag är min längd på hår. jag behöver inte ha löshår och se ut som någon jag inte är, jag är bara jag istället.

så idag tog jag på mig tshirt, brillor och ett par herr kortbrallor. där har vi henne, jennifer ness=)
tycker nästan alla borde tänka så, tänk vad mycket tid folk skulle spara på morgorna. sova en timma längre.. nej, istället så går man upp en timma tidigare, sover lite halv dåligt så man blir otrevlig i skolan och mot sina vänner. sov en timma längre istället, det gör skillnad:P.jag insér inte meningen idet där, fast jag än gång vart så själv. men varför göra sig fin för alla som endå redan vet hur man ser ut?


familjen steker

2an fick lite för mycket whisky

matte kissar:O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0